, Wrocław, Polska
Arrival
Departure
, Wrocław, Polska
Arrival
Departure
, Wrocław, Polska
Arrival
Departure
, Wrocław, Polska
Arrival
Departure
, Wrocław, Polska
Arrival
Departure
, Wrocław, Polska
Arrival
Departure
, Wrocław, Polska
Arrival
Departure

Standardy Ochrony Osób Małoletnich

  1. Homepage
  2. Hotel
  3. Standardy Ochrony Osób Małoletnich

STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH W DB Hotel Wrocław

W celu ochrony osób małoletnich, którym z uwagi na wiek i rozwój psychofizyczny należy się̨ szczególna troska, przyjmuje się̨ niniejsze Standardy. Określają̨ one niezbędne procedury i wytyczne w zakresie ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem oraz przestępstwami, popełnionymi na ich szkodę̨, które mogą̨ wystąpić́ na terenie Hotelu.

§ 1. Postanowienia wprowadzające

  1. Niniejsze Standardy ochrony Małoletnich („Standardy”) obowiązujące na terenie DB, określają̨ w szczególności:

a) zasady zapewniające bezpieczne relacje między personelem podmiotu a Małoletnim, a w szczególności zachowania niedozwolone wobec Małoletnich;
b) zasady identyfikacji relacji Małoletniego i osoby dorosłej przebywających w Hotelu;
c) zasady interwencji w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa Małoletniego na terenie Hotelu;
d) przygotowanie personelu Hotelu do stosowania Standardów, zasady weryfikacji Standardów i dokumentowanie tych czynności;
e) zasady zatrudniania w Hotelu osób, które mają bezpośredni kontakt z Małoletnimi.

  1. Standardy obowiązują wszystkie osoby przebywające na terenie Hotelu, zarówno Personel Hotelu, jak i Gości.
  2. Standardy są dostępne do wglądu w hotelowym lobby.
  3. Standardy są integralną częścią umowy, do której zawarcia dochodzi poprzez dokonanie rezerwacji, zapłatę zaliczki lub całej należności za pobyt w Hotelu, jak również przez podpisanie karty maldonkowej oraz zapłatę za pozostałe usługi świadczone w Hotelu (gastronomiczne, SPA). Dokonując ww. czynności, Gość potwierdza, iż zapoznał się z niniejszymi Standardami i akceptuje ich treść.

§ 2. Słowniczek

  1. Małoletni - każda osoba poniżej 18. roku życia.
  2. Personel Hotelu – wszystkie osoby pracujące w Hotelu, niezależnie od podstawy zatrudnienia (pracownicy, wykonawcy, zleceniobiorcy, B2B), a także stażyści i praktykanci.
  3. Krzywdzenie Małoletniego – zachowanie, które może stanowić popełnienie czynu zabronionego na szkodę Małoletniego, zagrożenie jego dobra, stosowanie wobec Małoletniego przemocy fizycznej i psychicznej, wykorzystanie seksualnego Małoletniego oraz zaniedbywanie go.
  4. Przestępstwo na szkodę Małoletniego - wszystkie przestępstwa, jakie mogą być popełnione przeciwko osobom dorosłym, a dodatkowo przestępstwa, które mogą być popełnione wyłącznie przeciwko Małoletnim, w szczególności przestępstwa przeciwko wolności seksualnej i obyczajności, takie jak np. przestępstwo zgwałcenia (art. 197 Kodeksu karnego), wykorzystanie bezradności (art. 198 Kodeksu karnego), nadużycie zależności (art. 199 Kodeksu karnego), zakazane nawiązanie kontaktu z małoletnim tzw. grooming (art. 200a Kodeksu karnego) obcowanie płciowe z małoletnim (art. 200 Kodeksu karnego).
  5. Rejestr – rejestr zgłoszeń prowadzony w formie elektronicznej, w którym zapisuje się informacje o zdarzeniach mających miejsce na terenie Hotelu oraz wszelkie wytyczne i notatki związane z koordynowaniem stosowania i weryfikowania Standardów.

§ 3. Bezpieczne relacje między Personelem Hotelu a Małoletnimi

  1. Członkowie Personelu Hotelu nie mogą przebywać na osobności z Małoletnim oraz nie mogą dopuszczać do sytuacji, w której Małoletni byłby odizolowany i pozostawiony z członkiem Personelu bez opieki rodzica lub opiekuna prawnego lub osoby dorosłej, z którą przybył do Hotelu za zgodą wyżej wymienionych.
  2. Personel Hotelu nie może używać przemocy (tak fizycznej, jak i psychicznej) wobec Małoletnich znajdujących się na terenie Hotelu.
  3. Personel Hotelu zwraca się do Małoletniego z należytym szacunkiem, po imieniu, nie używając wobec Małoletniego określeń poniżających, kpiących, wykazujących znamiona przemocy.
  1. Personel Hotelu dba o bezpieczną atmosferę i przestrzeń dla każdego Małoletniego przebywającego w Hotelu, a w razie potrzeby informuje Małoletniego o tym, gdzie w Hotelu znajdują się Standardy oraz w jaki sposób może uzyskać pomoc, gdy doświadcza krzywdy, przemocy bądź zachowań ze strony dorosłego, noszących znamiona przestępstwa.
  2. Personel Hotelu posiada wiedzę na temat czynników ryzyka i symptomów krzywdzenia Małoletnich i zwraca na nie uwagę w ramach wykonywanych obowiązków.
  3. Personel Hotelu monitoruje sytuację i dobrostan Małoletnich przebywających na terenie Hotelu.
  4. Hotel edukuje Personel Hotelu w zakresie monitorowania stanu Małoletnich oraz reagowania w okolicznościach wskazujących, że Małoletni przebywający w Hotelu może być krzywdzony lub padł ofiarą przemocy bądź przestępstwa.
  5. W każdym przypadku niezgodnego ze Standardami zachowania członka Personelu Hotelu wobec Małoletniego Przełożony tej osoby wysłucha jej i podejmie wobec niej odpowiednie kroki, w tym kroki prawne.
  6. Personel Hotelu uwzględnia sytuację przebywających na terenie Hotelu Małoletnich z niepełnosprawnościami oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

§ 4. Identyfikacja relacji Małoletniego i osoby dorosłej przebywających w Hotelu

  1. Należy dokonywać identyfikacji Małoletniego i jego relacji z osobą dorosłą, z którą przebywa w Hotelu.
  2. Podczas meldowania w Hotelu należy poinformować osobę dorosłą, że w Hotelu obowiązują niniejsze Standardy ochrony małoletnich i w związku z tym osobie dorosłej mogą być zadane dodatkowe pytania w celu weryfikacji danych Małoletniego i relacji tej osoby dorosłej z Małoletnim.
  3. Aby dokonać identyfikacji Małoletniego i jego/jej relacji w stosunku do osoby, z którą przebywa w Hotelu należy:

    a)  zapytać o dokument tożsamości Małoletniego (dowód osobisty, paszport, legitymację szkolną, akt urodzenia) i odnotować jego dane w rejestrze gości hotelowych; w przypadku nieokazania ww. dokumentu i nie podpisania karty rejestracyjnej w imieniu małoletniego Hotel zastrzega sobie prawo do odmowy zameldowania,
    b)  w przypadku braku dokumentów, o których mowa powyżej, należy zapytać relację łączącą osobę dorosłą oraz Małoletniego – bezpośrednio tę osobę i Małoletniego,
    c)  jeżeli osoba dorosła nie jest rodzicem lub opiekunem prawnym Małoletniego, należy zapytać czy posiada dokument świadczący o zgodzie rodziców lub opiekunów prawnych na wspólny wyjazd osoby dorosłej z małoletnim (np. pisemne oświadczenie),
    d)  jeżeli osoba dorosła nie posiada dokumentu zgody rodziców, należy poprosić o numer telefonu wyżej wymienionych, aby zadzwonić i potwierdzić przebywanie Małoletniego w hotelu z obcą osobą dorosłą za wiedzą i zgodą rodziców lub opiekunów prawnych,
    e)  jeżeli osoba dorosła nie posiada wskazanych powyżej dokumentów i informacji, należy poprosić tę osobę o wypełnienie oświadczenia.
  4. W przypadku oporu ze strony osoby dorosłej co do okazania dokumentu Małoletniego i/lub niewskazania natury ich relacji należy wyjaśnić, że procedura ta służy zapewnieniu bezpieczeństwa Małoletnim na terenie Hotelu i została opracowana na podstawie przepisów powszechnie obowiązującego w Polsce prawa.
  1. Po wyjaśnieniu sprawy w sposób pozytywny, należy podziękować, za czas poświęcony na upewnienie się, że Małoletni jest pod dobrą opieką i jeszcze raz podkreślić, że procedura ma na celu zapewnienie jego bezpieczeństwa.
  2. W przypadku, gdy rozmowa nie rozwieje wątpliwości dotyczących podejrzenia wobec dorosłego i jego intencji skrzywdzenia Małoletniego, należy dyskretnie powiadomić przełożonego i pracowników ochrony (o ile są w tym czasie na terenie Hotelu). Aby nie wzbudzać podejrzeń można np. powołać się na konieczność skorzystania ze sprzętów na zapleczu recepcji bądź w innym miejscu na terenie Hotelu, prosząc osobę dorosłą, aby poczekała wraz z Małoletnim w lobby hotelowym lub restauracji.
  3. Od momentu kiedy pojawiły się pierwsze wątpliwości Personelu Hotelu, zarówno Małoletni, jak i osoba dorosła powinni być pod stałą obserwacją Personelu Hotelu i nie zostawać sami.
  4. Personel podejmuje wszelkie możliwe kroki zmierzające do przeprowadzenia identyfikacji Małoletniego i jego relacji z osobą dorosłą, z którą znajduje się w Hotelu.
  5. Przełożony, który został powiadomiony o sytuacji, podejmuje decyzję o zawiadomieniu policji lub w razie wątpliwości przejmuje rozmowę z podejrzaną osobą dorosłą, w celu dokonania dalszych wyjaśnień i następnie podejmuje odpowiednie kroki.
  1. W przypadku, gdy rozmowa, o której mowa powyżej, potwierdzi przekonanie o próbie lub popełnieniu przestępstwa na szkodę Małoletniego, przełożony zawiadamia o tym fakcie policję. Dalej stosuje się procedurę interwencji w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa Małoletniego na terenie Hotelu (§ 5 Standardów).
  2. W zależności od sytuacji i miejsca przełożony weryfikuje na ile podejrzenie krzywdzenia Małoletniego jest zasadne. W tym celu dobiera odpowiednie środki prowadzące do wyjaśnienia sytuacji lub podejmuje decyzję o przeprowadzeniu interwencji i zawiadamia policję.

§ 5. Interwencja w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa Małoletniego bądź stwierdzenia krzywdzenia Małoletniego na terenie Hotelu

  1. Członkowie Personelu Hotelu reagują w każdej sytuacji, w której mają uzasadnione podejrzenie, że Małoletni przebywający na terenie Hotelu doznał krzywdy bądź są świadkami takiej sytuacji (np. niestosowne zachowanie na linii dorosły – Małoletni, rodzic – dziecko, przemoc rówieśnicza, sytuacje nagłe – np. gdy Małoletni zgłasza problem).
  2. W zależności od dynamiki sytuacji i okoliczności, członek Personelu Hotelu, który jest świadkiem niepokojącego zdarzenia w pierwszej kolejności stara się przerwać krzywdzenie Małoletniego i zareagować. Ponadto, niezwłocznie informuje swojego przełożonego, który może zawiadomić policję, zaś w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa Małoletniego zawiadamia policję, dzwoniąc pod numer 112 i opisując okoliczności zdarzenia. W sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia Małoletniego, przebywającego na terenie Hotelu, należy niezwłocznie wezwać policję i inne stosowne służby.
  3. O każdym zdarzeniu oraz zawiadomieniu policji członek Personelu Hotelu informuje swojego przełożonego.
  4. Uzasadnione podejrzenie krzywdzenia Małoletniego występuje wtedy, gdy:

a)  Małoletni ujawnił wobec Personelu Hotelu fakt krzywdzenia,
b)  członek Personelu Hotelu zaobserwował krzywdzenie,
c)  Małoletni ma na sobie ślady krzywdzenia (np. zadrapania, zasinienia), a zapytany odpowiada niespójnie lub chaotycznie lub popada w zakłopotanie bądź występują inne okoliczności mogące wskazywać na krzywdzenie np. znalezienie materiałów pornograficznych z udziałem dzieci w pokoju osoby dorosłej.

  1. W uzasadnionych przypadkach można dokonać obywatelskiego zatrzymania osoby podejrzewanej. W takiej sytuacji, do czasu przybycia policji, należy trzymać tę osobę w osobnym pomieszczeniu z dala od widoku innych gości, pod nadzorem dwóch członków Personelu Hotelu.
  2. W każdym przypadku należy zadbać o bezpieczeństwo Małoletniego. Małoletni powinien przebywać pod opieką Personelu Hotelu do czasu przyjazdu policji.
  3. W opisanej powyżej sytuacji należy uniemożliwić Małoletniemu oraz osobie podejrzewanej oddalenie się z Hotelu.
  4. W przypadku uzasadnionego podejrzenia, że doszło do popełnienia przestępstwa powiązanego z kontaktem Małoletniego z materiałem biologicznym sprawcy należy w miarę możliwości nie dopuścić, aby Małoletni mył się oraz jadł lub pił do czasu przyjazdu policji.
  5. Po odbiorze Małoletniego przez policję należy zabezpieczyć materiał z monitoringu oraz inne istotne dowody dotyczące zdarzenia i na wniosek służb przekazać ich kopię listem poleconym lub osobiście prokuratorowi lub policji.

§ 6. Przygotowanie Personelu Hotelu do stosowania Standardów, Koordynator Standardów i weryfikacja Standardów

1. Hotel zapewnia Personelowi Hotelu podstawową edukację na temat ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem i pomocy małoletnim w sytuacjach zagrożenia, w zakresie:

a)  umiejętności miękkich służących identyfikacji relacji osoby dorosłej-gościa przybywającej do Hotelu z Małoletnim,
b)  rozpoznawania symptomów krzywdzenia Małoletnich,
c)  procedury interwencji w przypadku podejrzeń krzywdzenia Małoletnich,
d)  odpowiedzialności prawnej członków Personelu Hotelu, zobowiązanych do podejmowania interwencji.

  1. Personel Hotelu dysponuje danymi kontaktowymi lokalnych instytucji i organizacji, które zajmują się interwencją i pomocą w sytuacjach krzywdzenia Małoletnich (policja, centrum interwencji kryzysowej, ośrodek pomocy społecznej, placówki ochrony zdrowia). 
  2. Niniejsze Standardy są weryfikowane raz na dwa lata, ze szczególnym uwzględnieniem analizy sytuacji związanych z wystąpieniem zagrożenia bezpieczeństwa Małoletnich oraz incydentów, które miały miejsce na terenie Hotelu. Wnioski z przeprowadzonej weryfikacji zapisywane są w Rejestrze.

§ 8. Postanowienia końcowe

  1. Niniejsze Standardy wchodzą w życie z dniem 15 sierpnia 2024 roku,
  2. W zakresie nieuregulowanym w niniejszych Standardach zastosowanie znajdują odpowiednie przepisy ustawy z dnia 13 maja 2016 roku o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz.U. z 2024 r. poz. 560) oraz ustawy z dnia 25 lutego 1964 roku – Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz.U. z 2023 r. poz. 2809).
  3. Hotel zastrzega sobie prawo do odmowy wydłużenia doby hotelowej wobec Gościa będącego osobą dorosłą w przypadku nieprzestrzegania bądź uzasadnionego przypuszczenia nieprzestrzegania niniejszych Standardów w czasie pobytu w Hotelu.
  4. Hotel może odmówić przyjęcia Gościa-osobę dorosłą, który podczas poprzedniego pobytu naruszył Standardy, w szczególności poprzez wyrządzenie krzywdy Małoletniemu na terenie Hotelu bądź poprzez popełnienie przestępstwa na tle seksualnym na szkodę Małoletniego na terenie Hotelu.
  5. Ogłoszenie następuje w sposób dostępny dla Personelu, Małoletnich i ich opiekunów w lobby hotelowym oraz na stronie internetowej Hotelu.

Rooms

Single room
from 326PLN /night
from 326PLN /night

Spacious air-conditioned single room with a large bed and a bathroom.

Room Details

Single room

  • Area: 22m2
  • Max. people: 1
Double room with two single beds
from 326PLN /night
from 326PLN /night

Air-conditioned double room. Ideal for business travelers.

Room Details

Double room with two single beds

  • Area: 23-24m2
  • Max. people: 2
Standard Double Room
from 326PLN /night
from 326PLN /night

Air-conditioned double room with a large bed.

Room Details

Standard Double Room

  • Area: 25m2
  • Max. people: 2
Superior double room
from 370PLN /night
from 370PLN /night

Spacious double room with balcony.

Room Details

Superior double room

  • Area: 29-32m2
  • Max. people: 2
Premium double room
from 414PLN /night
from 414PLN /night

A higher standard room with an additional sofa bed.

Room Details

Premium double room

  • Area: 32m2
  • Max. people: 3
Premium double room with two separate beds
from 414PLN /night
from 414PLN /night

A higher standard room with an additional sofa bed and two separate beds.

Room Details

Premium double room with two separate beds

  • Area: 32m2
  • Max. people: 3
Junior Suite apartment
from 546PLN /night
from 546PLN /night

Suite apartment of almost 50 sq. mts.

Room Details

Junior Suite apartment

  • Area: 48m2
  • Max. people: 4
Double/Twin Room Standard

Przestronny pokój przeznaczony dla osób niepełnosprawnych z dużą łazienką z prysznicem.

Room Details

Double/Twin Room Standard

  • Area: 32m2
  • Max. people: 2
See All

ul. Strzegomska 3
53-611 Wrocław, Polska

See on the map
This website uses COOKIES.

By browsing it you accept our cookies policy, according to your browser settings. Read more about Privacy Policy.

OK, close